سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرودگاه بین المللی آنتالیا

 

 

آنتالیا یکی از شهرهای مدیترانه ای در غرب ترکیه می باشد که به دلیل برخورداری از مناطق گردشگری فراوان و آب و هوای مناسب و مطلوب جز مهم ترین شهرهای توریستی کشور ترکیه محسوب می شود و به همین دلیل است که فرودگاه بین المللی آنتالیا در ردیف دومین فرودگاه پر رفت و آمد ترکیه واقع شده است ، فرودگاه بین المللی آنتالیا در 13 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر آنتالیا قرار دارد و به دلیل جابه جایی حدود 20 میلیون مسافر در سال توانسته عنوان 12 فرودگاه پر تردد اروپا را به خود اختصاص دهد . 


با مسیر سبز همراه باشید تا شما مسافران و گردشگران تور آنتالیا را با فرودگاه بین المللی آنتالیا آشنا نماییم . 

 

فرودگاه بین المللی آنتالیا در سال 2011 به عنوان بهترین فرودگاه اروپا شناخته شده است.

معرفی فرودگاه بین المللی آنتالیا

فرودگاهی در جنوب غربی کشور ترکیه واقع شده در 65 کیلومتری منطقه زیبا و منحصر به فرد کمر و 30 کیلومتری منطقه بلک با ظرفیت 35 میلیون مسافر در طول سال فرودگاهی است به نام فرودگاه بین المللی آنتالیا ، این فروردگاه دارای 3 باند پرواز و 3 پایانه مسافر بری و یا ترمینال است که دو ترمینال آن برای پروازهای بین المللی و 1ترمینال برای پرواز های داخلی است و همچنین ترمینال های اول و دوم این فرودگاه در بین سال های 1996 تا 1998 بنا شده است و در اول آوریل سال 1998 مورد بهره‌ برداری قرار گرفت . 


و ضمنا فرودگاه بین المللی آنتالیا در سال 2011 توسط شورای یبین المللی فرودگاه ها به عنوان بهترین فرودگاه اروپا شناخته شده است . 


فرودگاه بین المللی آنتالیا برای رفاه بیشتر مسافران خود ترمینال ها را به مجموعه ای از فروشگاه های غذایی و رستوران های متنوع مجهز کرده است و در ضمن این فرودگاه به بیشتر نقاط جهان از قبیل آدنا ، بازل ، بروکسل ، دالامان ، دوسلدورف ، قبرس ، بدروم ، کپنهاگ ، کلن و ... پرواز دارد اما از ایران پرواز مستقیم برای فرودگاه بین المللی آنتالیا وجود ندارد و همه پروازها اغلب در اسپارتا یا دنیزلی توقف می کنند اما پروازهای ترک مستقیم در شهر آنتالیا می نشینند در واقع تمام پروازهای ترک قبل از رسیدن به فرودگاه بین المللی آنتالیا یک توقف کوتاه مدت در فرودگاه آدنا دارند که به همین دلیل مسافران پیاده نمی شوند و بعد از 4 ساعت پرواز در فرودگاه آنتالیا می نشینند و در مقایسه با پروازهای ایرانی فاصله کمتری تا مرکز شهر آنتالیا دارند این در صورتی است که پروازهای ایرانی بدون وقفه به مقصد اسپارتا انجام می شود که برای رسیدن به مرکز شهر آنتالیا مسافران باید 3 ساعت زمان صرف کنند البته لازم به ذکر است که پروازهای ایرانی نسبت به پروازهای ترک ارزان تر است . 


گردشگران و مسافران به محض ورود به فرودگاه بین المللی آنتالیا می توانند از اتوبوس های که مسافران را در بین ترمینال یک و دو این فرودگاه جابجا می کنند برای انتقال از فرودگاه به مرکز شهر آنتالیا استفاده کنند در واقع فرودگاه بین المللی آنتالیا بریا رفاه حال بیشتر مسافران و گردشگران دسترسی بسیار آسان به شبکه های حمل و نقل از قبیل اتوبوس 600، تاکسی ، واگن های برقی ( تراموا )  را فراهم کرده است . 


اتوبوس‌های خط 600 فرودگاه بین المللی آنتالیا هر 30 دقیقه یک بار فرودگاه را به قصد ایستگاه اتوبوس اتوگار آنتالیا ترک می کنند و مسافران را به راحتی به مرکز شهر منتقل می کنند و همچنین این اتوبوس ها در مقابل 3 ترمینال فرودگاه ایستگاه دارند . 


و ضمنا مسافرانی که می خواهند از تاکسی برای انتقال به مرکز شهر استفاده کنند می توانند از تاکسی های فرودگاه که در مقابل محوطه خروجی ترمینال به صورت شبانه روزی قرار دارند بهره ببرند البته گردشگران و مسافران تور آنتالیا توجه داشته باشند که کرایه این تاکسی ها بسته به نوع مسیر متفاوت است و مسافران می توانند نرخ استاندارد کرایه را از روی تابلو هر ایستگاه مشاهده کنند . 


در این فرودگاه علاوه بر راه های ارتباطی مانند تاکسی و اتوبوس 600 ، ریل های تراموا نیز وجود دارد که مسافران می توانند از آن برای انتقال از فرودگاه به مرکز شهر استفاده کنند . 

 

معرفی فرودگاه بین المللی آنتالیا


اطلاعات فرودگاه بین المللی آنتالیا

موقعیت فرودگاه : آنتالیا – ترکیه  


نوع فرودگاه : عمومی ( همگانی ) 


تعداد باندها : 3باند 


ارتفاع از سطح دریا : 54 متر 


کد اختصاری فرودگاه بین المللی آنتالیا : Antalya International Airport 

 

اطلاعات فرودگاه بین المللی آنتالیا


امکانات فرودگاه بین المللی آنتالیا

در فرودگاه بین المللی آنتالیا در ترمینال های یک و دو چند شعبه بانک گارانتی برای تبدیل ارز و چنج کردن پول به صورت شبانه روزی در اختیار مسافران و گردشگران قرار گرفته است و همچنین در قسمت ورودی این فرودگاه مسافران و گردشگران می توانند از فروشگاه های بدون احتساب مالیات محصولاتی را خریداری کنند که البته به جز این فروشگاه انواع متعددی از فروشگاه های مواد غذایی به صورت شبانه روزی نیز در اختیار مسافران قرار گرفته است . 


در فرودگاه بین المللی آنتالیا مسافران می توانند از وای فای پرسرعت و رایگان استفاده کنند اما توجه داشته باشید که استفاده از وای فای رستوران ها با پرداخت هزینه امکان پذیر است . و همچنین در این فرودگاه مسافران در صورت نیاز می توانند از سالن های استراحت مختلف و متعدد با تمام امکانات رفاهی در صورت پرداخت هرینه بهره ببرند . 
فرودگاه بین المللی آنتالیا همانند سایر فرودگاه های دیگر در تمام قسمت ها و سالن ها خود از دستگاه خود پرداز برخوردار است و همچنین در این فرودگاه مرکرز خدمات درمانی به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مسلفران و گردشگران تور آنتالیا می باشد . 


و همچنین این فرودگاه علاوه بر موارد ذکر شده از امکاناتی مانند پارکینگ با گنجایش 1200 وسیله نقلیه ، 4 نماز خانه ، اتاق بازی کودک ، اتاق مادر و نوزاد ، فری شاب ، جایگاه کرایه اتومبیل و انبار بار و چمدان نیز برخوردار است . 

 

امکانات فرودگاه بین المللی آنتالیا


اطلاعات کلی فرودگاه آنتالیا

 

1- فرودگاه بین المللی آنتالیا از یک فضای بسیار بزرگ تشکیل شده است که شامل 3 ترمینال و 3 باند مجزا است . 


2- این فرودگاه برای رفاه افراد معلول از امکاناتی مانند آسانسور ، پله برقی ، حمل و نقل با ویلچر بین هواپیما ها و ترمینال برخوردار است . 


3- اکثر فروشگاه های مواد غذایی و رستوران های بین المللی و محلی فرودگاه آنتالیا به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند . 


4- مسافران فرودگاه بین المللی آنتالیا می توانند از شرکت های چون آلامو ، باجت ، هرتز و ... اتومبیل کرایه کنند .  


5- مسافران در صورت نیاز می توانند تا هر زمان که می خواهند در محیط فرودگاه بمانند و در آنجا استراحت کنند و کارکنان و متصدیان فرودگاه با این موضوع هیچ مخالفتی نمی کنند و همچنین این فرودگاه از محیط و سالن استراحت برخوردار است که می توانید راحت تر در آن به استراحت بپردازید . 

 

اطلاعات کلی فرودگاه بین المللی آنتالیا

در آخر مسیر سبز سفر بسیار شاد و متفاوتی را برای گردشگران تور آنتالیا آرزومند است . 

تور های توصیه شده توسط مسیر سبز برای این مقاله

تور آنتالیا

تور استانبول

تور آنکارا