سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرودگاه بین المللی گرجستان

فرودگاه بین المللی گرجستان

 

شوتا روستالوی نام فرودگاه اصلی و بین المللی گرجستان می باشد که در ابتدا با نام نوو الکسیوکا شناخته می شد ، این فرودگاه در فاصله 11 مایلی در جنوب شرقی شهر زیبای تفلیس واقع شده است که از طریق خیابان جرج بوش به مرکز تفلیس متصل می شود و همچنین این فرودگاه بزرگترین فرودگاه اروپای شرقی بعد از فرودگاه شرمیتوو روسیه می باشد . 


با مسیر سبز همراه باشید تا شما مسافران و گردشگران تور گرجستان را با فرودگاه بین المللی گرجستان آشنا نماییم . 

 

فرودگاه بین المللی گرجستان دومین فرودگاه بزرگ اروپایی شرقی می باشد

معرفی فرودگاه بین المللی گرجستان

فرودگاه بین المللی گرجستان که اکنون به بیشتر نقاط دنیا پرواز مستقیم دارد در سال 1952 میلادی در پایتخت زیبا و تاریخی گرجستان با سبک معماری استالینیستی ساخته شده است ، این فرودگاه با یک طبقه و یک باند 3 کیلومتری از جنس بتن و زمینی با مساحت 25 هزار متر مربع با طراحی مدرن و کاربردی قابلیت جا به جایی 2.8 میلیون گردشگر و مسافر را دارد . 


فرودگاه بین المللی گرجستان در سال 1981 میلادی توانسته عنوان دوازده همین فرودگاه پر رفت و آمد اتحاد جماهیر شوروی را به خود اختصاص دهد و همچنین این فرودگاه از استانداردهای جهانی نیز برخوردار است و توانسته تاییدسازمان ملی هوانوردی کشور آمریکا را هم به دست آورد . 


این فرودگاه  از 2 ترمینال با مساحت 150 متر مربع تشکیل شده است که از امکاناتی از قبیل 5 پارکینگ هواپیما ، دو خروجی مجزا ، یک پل جدید، 3 بالابر و یک پارکینگ با گنجایش 250 وسیله نقلیه ، 7 فروشگاه مواد خوراکی و نوشیدنی ، یک شعبه بانک و شش دستگاه خود پرداز و سه شرکت اصلی خدمات موبایل تشکیل شده است . 


جالب است بدانید که تهران پرواز مستقیم به فرودگاه بین المللی گرجستان ندارد ، پروازها ابتدا در فرودگاه استانبول می نشیند و بعد به مقصد تفلیس پرواز می کند و معمولا هواپیماهای مورد استفاده برای مقصد تفلیس از نوع ایرباس می باشند . 


گردشگران و مسافران به محض ورود به فرودگاه بین المللی گرجستان می توانند در گوشه سمت راست ورودی اصلی از اتوبوس ها برای انتقال از فرودگاه به مرکز شهر تفلیس استفاده کنند اما توجه داشته باشید که این اتوبوس ها برای کرایه ازمسافران خود فقط سکه دریافت می کنند چرا که هزینه اتقال به مرکز شهر فقط نیم لار می باشد پس به مقدار نیاز سکه از بخش گردشگری فرودگاه دریافت کنید . 


اتوبوس های شماره 37 فرودگاه بین المللی گرجستان هر 11 دقیقه فرودگاه را ترک می کنند و بعد از طی مسیر مشخص به مدت 50 دقیقه به ایستگاه مرکزی قطار وارد می شوند و ضمنا مسافرانی که می خواهند از تاکسی برای انتقال به مرکز شهر استفاده کنند می توانند از تاکسی های فرودگاه که در مقابل محوطه خروجی ترمینال به صورت شبانه روزی قرار دارند بهره ببرند البته گردشگران توجه داشته باشند که می توانند نرخ استاندارد کرایه را از روی تابلو سمت راست در خروجی فرودگاه مشاهده کنند ولی نرخ حدودی کرایه تاکسی از فرودگاه به مرکز شهر 20 تا 30 لار می باشد . 

 

در این فرودگاه علاوه بر راه های ارتباطی مانند تاکسی و اتوبوس 37 ، خط مخصوص قطار نیز وجود دارد که گردشگران و مسافران می توانند بعد از سپری کردن فاصله 70 متری از ترمینال اصلی فرودگاه به ساختمان نیم دایره ای شکل ایستگاه قطار بروند و از قطاری که هر 35 دقیقه یک بار فرودگاه را به مرکز شهر ترک می کند استفاده کنند و البته لازم به ذکر است که هزینه این راه ارتباطی برای مسافران و گردشگران کشور گرجستان نیم لار می باشد . 

 

معرفی فرودگاه بین المللی گرجستان


اطلاعات فرودگاه بین المللی گرجستان

موقعیت فرودگاه : تفلیس – گرجستان 


نوع فرودگاه : عمومی ( همگانی ) 


تعداد باندها : 1باند 


ارتفاع از سطح دریا : 495 متر 


کد اختصاری فرودگاه بین المللی گرجستان : Tbilisi Internatioral Airport 


فاصله زمانی تا تهران : 1 ساعت و 22 دقیقه 

 

کد اختصاری فرودگاه : TBS 

 

اطلاعات فرودگاه بین المللی گرجستان


امکانات فرودگاه بین المللی گرجستان

فرودگاه بین المللی گرجستان از امکانات مهم و اساسی از قبیل 6 دستگاه خود پرداز و یک شعبه اصلی بانک ، وافای پرسرعت و رایگان ، اجاره اتومبیل ، رستوران های مختلف بین المللی و سنتی ، اتاق مادر و فرزند ، مکان های مختلف برای تبدیل ارز ، فروشگاه های مواد غذایی و نوشیدنی ، انبار بار و چمدان ، فضای بازی برای کودکان ، دسترسی آسان و شبانه روزی به خدمات پزشکی و .... می باشد و همچنین تمامی امکانات فرودگاه به صورت شبانه روز در اختیار مسافران قرار دارد .  

 

امکانات فرودگاه بین المللی گرجستان

 

اطلاعات کلی فرودگاه بین المللی گرجستان


1- فرودگاه بین المللی و اصلی گرجستان از یک فضای بسیار بزرگ تشکیل شده است که شامل 2 ترمینال و 2 باند مجزا است که یکی از این باندها مختص تعمیر و نگهداری هواپیماها می باشد . 


2- این فرودگاه بسیار پر رفت آمد و شلوغ است و طراحی مدرن و کاربردی دارد به طوری که بازسازی و گسترش هر بخشی از آن بدون اخلال در بخش دیگر صورت می گیرد و این فرودگاه طبق استانداردهای جهانی ساخته شده است و از امکانات کامل و خوبی نیز برخوردار است که می تواند موجبات رضایت مسافران را فراهم کند . 


3- اکثر فروشگاه های مواد غذایی و رستوران های بین المللی و محلی فرودگاه گرجستان به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند . 


4- مسافران فرودگاه بین المللی گرجستان می توانند از وای فای رایگان و پر سرعت این فرودگاه استفاده کنند اما متاسفانه جایگاه شارژ گوشی در این فرودگاه زیاد نیست و کمی سخت جایگاه برای شارژ گوشی پیدا خواهید کرد . 


5- مسافران در صورت نیاز می توانند تا هر زمان که می خواهند در محیط فرودگاه بمانند و در آنجا استراحت کنند و کارکنان و متصدیان فرودگاه با این موضوع هیچ مخالفتی نمی کنند و همچنین این فرودگاه از محیط و فضای گرم برخوردار است که می توانید راحت تر در آن به استراحت بپردازید . 


6- مسافران نمی توانند در این فرودگاه سیگار بکشند ولی در صورت استفاده از سیگار کارکنان و متصدیان فرودگاه هیچ گونه برخوردی با شما نخواهند کرد . 

در آخر مسیر سبز سفر بسیار شاد و متفاوتی را برای گردشگران تور گرجستان آرزومند است .

تور های توصیه شده توسط مسیر سبز برای این مقاله

تور گرجستان

تور تفلیس