سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برج های شعله آذربایجان (Flame Towers)

برج های شعله آذربایجان (Flame Towers)

 

یکی از مناطق گردشگری آذربایجان که به عنوان نماد معماری معاصر و مدرن در بین مردم محلی و گردشگران شناخته شده است آسمان خراش شهر باکو یعنی برج های شعله می باشد ، برج های شعله با ارتفاع 160 تا 180 متر بلند ترین و غول آسا ترین ساختمان کشور زیبا و جذاب آذربایجان است که طراحی و معماری بی نظیر آن به شکل شعله های آتش و برگرفته شده از آیین آتش پرستی مردمان آن می باشد و همچنین نور پردازی فوق العاده و تماشایی این برج ها در آسمان شب موجب شده تا به عنوان یکی از پربازدید ترین و زیبا ترین برج های دنیا شناخته شود  . 


با مسیر سبز همراه باشید تا شما گردشگران تور آذربایجان را با جاذبه های بی نظیر و شگفت انگیز این کشور فوق العاده و زیبا آشنا سازیم . 

 

برج های شعله به عنوان زیبا ترین برج های جهان شناخته شده است

معرفی برج های شعله آذربایجان

برج های تماشایی شعله در سال 2007 میلادی در نزدیکی سواحل زیبای دریای خزر و در جنوب جزیره آبشرون در مکانی که در سال 2000 میلادی در فهرست میراث فرهنگی جهان ( یونسکو ) به عنوان مکان تاریخی ثبت شده ، قرار گرفته است این برج ها بر روی تپه های مشرف بر شهر باکو قرار گرفته اند که همین امر و معماری زیبا موجب شده تا این آسمان خراش ها از فاصله های بسیار دور هم قابل مشاهده باشند . 


ساخت برج های شعله در سال 2007 میلادی در مساحت 234.500 مترمربع در 3 برج با ارتفاع های مختلف شروع شد و در سال 2012 میلادی به پایان رسید ، طراحی بی نظیر این برج ها به شکل مثلث است به گونه ای که اگر از بالا به این برج ها نگاه کنید شکل مثلثی را می بینید که هر کردام از این 3 برج در گوشه ای از این مثلث قرار گرفته است و جالب است بدانید که برای ساخت این برج های زیبا 350 میلیون دلار هزینه صرف شده است . 

 

معرفی برج های شعله آذربایجان


آسمان خراش های بی نظیر شعله از 3 برج به جهات های مختلف شرق ، غرب و جنوب و یک فضای میانی ساخته شده است که نمای هر 3 برج از صفحه نمایش بزرگ و غول پیکر تشکیل شده که در شب تصویر شعله های آتش را می توان در آن دید البته در بعضی از مواقع این صفحه نمایش های بزرگ پرچم کشور آذربایجان را به تصویر می کشند و جالب است بدانید در این صفحه نمایش بیش از10 هزار لامپ فشار قوی قرار گرفته است که توسط شرکت های اوسرام و تراکسون ساخته و تولید شده اند . 


ضمنا برج های شعله از ارتفاعات ، مساحت و کاربری های متفاوت تشکیل شده اند به طوری که ما درهر کدام از این سه برج شاهد کاربری های از قبیل مسکونی ، هتل و مراکز خرید هستیم و به همین ترتیب آسمان خراش های شعله توانسته اند از این سه نوع کاربری هم زمان با هم برخوردار شوند و به یکی از بهترین جاذبه ها برای گردشگران و بازدید کنندگان علاقه مند به بهترین هتل ها و مراکز خرید آذربایجان تبدیل شوند .


شهرت برج های شعله سبب شده تا بهترین کمپانی ها و برندهای بین المللی و محلی نمایندگی های خود را در این سه برج برای اولین بار افتتاح کنند به طور مثال در اوایل ژوئن 2014 میلادی برای اولین بار کمپانی مشهور لامبورگینی شعبه ای را در طبقه همکف برج شرقی آسمان خراش های شعله افتتاح نمود . 

 

معرفی برج های شعله آذربایجان 1


بخش های مختلف برج های شعله آذربایجان

برج شماره یک 
بلند ترین ساختمان برج با ارتفاع 182 متر در 33 طبقه با کاربری کاملا مسکونی ، در جنوبی ترین نقطه این آسمان خراش عظیم الجثه وجود دارد که از 130 آپارتمان مدرن و مجلل و 318 اتاق زیبا که دارای تمام امکانات از قبیل استخر ، آبگرم ، سالن های بزرگ بدنسازی و .... می باشد تشکیل شده است و همچنین به دلیل موقعیت قرارگیری بهترین منظره از دریای خزر را به گردشگران و بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد . 

 

برج شماره 2
برج دوم که در شرقی ترین نقطه در میان این 3 برج قرار گرفته است دارای 30 طبقه و 161 متر ارتفاع می باشد و همچنین در این برج ما می توانیم شاهد وجود یک سالن ناهار خوری بزرگ و وسیع با مساحت 2500 متر مربع و معروف ترین و بهترین هتل ها مانند هتل پنج ستاره فیرمونت باشیم ، هتل پنج ستاره فیرمونت از318 اتاق مجلل و شیک تشکیل شده که خود دارای سوئیت ، تخت های تک نفره ، دو نفره و خانوادگی است و حتی این هتل زیبا به افراد این امکان را می دهد تا جشن های عروسی و جلسات رسمی خود را در آن برگزار کنند . 

 

بخش های مختلف برج های شعله آذربایجان


برج شماره 3
این آسمان خراش که کوتاه ترین برج شعله از میان دو برج دیگر می باشد در غربی ترین قسمت واقع شده است و دارای 140 متر ارتفاع با 38 طبقه است که به عنوان یک مجتمع تجاری شناخته می شود ، این برج با کاربری تجاری دارای33000 فروشگاه و نمایندگی کمپانی های معروف مانند لامبورگینی در مساحت 33114 متر مربع می باشد و توانسته بهترین فروشگاه ها و مراکز خرید آذربایجان را به گردشگران و بازدید کنندگان خود ارائه دهد . 


فضای میانی برج های شعله 
علاوه بر3 برج شعله ما شاهد یک فضای میانی در ما بین این 3 برج هستیم که دارای محوطه و فضای بسیار زیبایی است که گردشگران و بازدید کنندگان می تواند از این فضای زیبا و امکاناتی چون سینما ، استخر ، کافه و بهترین رستوران های آذربایجان استفاده کنند و نهایت لذت را ببرند . 

 

فضای میانی برج های شعله

 

نمای بیرونی برج های شعله 
آسمان خراش های شعله آذربایجان با طراحی منحصر به فرد و نمای بیرونی زیبای خود توانسته اند به یک جاذبه گردشگری پر بازدید در بین گردشگران تور آذربایجان تبدیل شوند ، این برج ها از ساختمانی به شکل شعله های آتش با انحناهای سینوسی تشکیل شده اند که رنگ آبی آن توانسته به زیبایی دو چندان این برج ها کمک کند و همچنین نمای خارجی این آسمان خراش های غول پیکر از میله های با جنس فولاد تشکیل شده که موجب مقاومت بیشتر این بنای زیبا و شگفت انگیز شده است . 

 

نمای بیرونی برج های شعله


راه های دسترسی به برج های شعله آذربایجان

گردشگران تور آذربایجان برای بازدید از این برج های زیبا می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ، قطارهای بین المللی و تاکسی استفاده کنند ، البته لازم به ذکر است که استفاده از تاکسی به عنوان یک راه دسترسی می تواند بسیارپرهزینه باشد اما بهترین و ارزان ترین راه برای رسیدن به این جاذبه منحصر به فرد گردشگری استفاده از اتوبوس است برای این امر می توانید با پرداخت کرایه از تمامی ایستگاه های اتوبوس باکو استفاده نمایید . 

 

راه های دسترسی به برج های شعله آذربایجان

 

در آخر مسیر سبز برای شما گردشگران تور آذربایجان سفری شاد و مهیج را آرزومند است . 

تور های توصیه شده توسط مسیر سبز برای این مقاله

تور آذربایجان