سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مناطق گردشگری آنتالیا

مناطق گردشگری آنتالیا

 

آنتالیا به دلیل قرار گرفتن در منطقه مدیترانه دارای سواحل زیبا و آب و هوای بسیار دلپذیر می باشد و این شهر در غرب کشور ترکیه واقع شده است ، آنتالیا به دلیل برخورداری از دریا و سواحل زیبا و مراکز گردشگری فراوان یکی از شهرهای پرطرفدار برای گردشگران و علاقه مندان محسوب می شود .  


گردشگران تور آنتالیا از این امکان برخوردارند که علاوه بر سواحل و دریا از اسکی بر روی دامنه های کوه های توروس نیز نهایت لذت را ببرند . 


شهر آنتالیا علاوه بر اینکه از نظر جاذبه های طبیعی گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند ، از نظر جاذبه های شهری مانند هتل و مراکز خرید و یا پارک های آبی نیز موجب لذت گردشگران را فراهم می کند . 

 

با مسیر سبز همراه باشید تا شما گردشگران تور آنتالیا را با جاذبه های گردشگری این منطقه آشنا سازیم . 

 

آمفی تئاتر آسیندوس یکی از زیبا ترین بناهای ساخته شده به سبک رومی است که در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است

معرفی جاذبه های گردشگری آنتالیا

آبشار دودن 


آبشار دودن آنتالیا مجموعه ای از دو آبشار می باشد که با فاصله از هم قرار گرفته اند ، این آبشار در 28 کیلومتری جاده قدیمی بوردور آنتالیا و در 12 کیلومتری شمال شرقی این شهر قرار گرفته است ، این آبشارها به دلیل زیبای شگفت انگیز و قرار گرفتن در درون شهر آنتالیا و دسترسی آسان سالیانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند . 


قسمت بالایی آبشار دودن در درون پارکی قرار دارد که ورود به این پارک برای گردشگران با پرداخت هزینه امکان پذیر است و آبشار پایین آن از طریق سنگ ها و صخره ها به دریای مدیترانه می ریزد ، در کنار این آبشار کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد و اگر اهل قدم زدن در طبیعت بکر و بی نظیر هستید می توانید مسیر این رودخانه را طی کنید . 

 

آبشار دودن آنتالیا

 

منطقه کمر آنتالیا 


کمر یک روستای بسیار زیبا در 43 کیلومتری آنتالیا می باشد روستایی مدرن که دارای رستوران ها ، کافه ها و باشگاه های تفریحی بسیار است ، نام کمر به دلیل وجود دیواری است که برای جلوگیری از ورود سیل به داخل روستا ساخته شده است و این روستا به دلیل جنگل ، کوه و دریا فضای بسیار عالی را برای گردشگران تور آنتالیا فراهم می کند . 


لازم به ذکر است که پرچم آبی منطقه کمرنشان دهنده برخورداری از سواحل بسیار پاک و تمییزاست که این امر می تواند برای گردشگرانی که به قایق های بادبانی واقامت در تفرجگاه ساحلی علاقه مند نکته مهم و مثبتی باشد . 

 

کمر آنتالیا

 

موزه باستان شناسی آنتالیا 


موزه باستان شناسی آنتالیا در سال 1922 میلادی توسط ایتالیایی ها تاسیس شده است و هدف از تاسیس این موزه جلوگیری از غارت میراث این منطقه بوده است . 


موزه باستان شناسی آنتالیا دارای 14 اتاق نمایش است که توانسته میراث و آثار باقی مانده از عصر حجر تا دوره عثمانی و همچنین گالری خدایان که مهمترین گالری این موزه است را در خود جای دهد و این موزه با فعالیت های که انجام داده است توانسته علاوه بر جذب افراد بزرگسال کودکان را نیز به خود جذب کند و و مسیر علاقه کودکان را به سمت عتیقه جات و موزه هدایت کند . 

 

موزه آنتالیا

 

برج ساعت 


یکی دیگر از مکان های که گردشگران بسیاری را هرساله به خود جذب می کند برج ساعت است ، این برج یک از برج های قدیمی شهر آنتالیا و نماد این شهر و نشانی از شکوه باستانی آن محسوب می شود و گردشگران به محض ورود به این شهر می توانند این برج را مشاهده کنند . 


این برج در قرن دوم پیش از میلاد مسیح برای حفاظت از شهر ساخته شده است و جز 80 برج مستحکم به حساب می آید . 

 

از ویژگی بارز و جذاب این برج برای گردشگران سنگ نوشته باستانی و ساعت و پرچم آن است و شما گردشگران بعد از بازدید از این برج زیبا می توانید در رستوران ها و کافه های اطراف آن اوقات خوشی را سپری نمایید . 

 

برج ساعت


 
حمام رومی ها


حمام رومی ها در شرق شهر منطقه سیده در شهر آنتالیا قرار دارد و اینکه منطقه سیده منطقه ای بسیار زیبا با جنگل ها ی پوشیده از درخت کاج و ساحلی بسیار زیبا و آرام است . البته لازم به ذکر است که در حال حاضر این حمام به موزه باستان شناسی تبدیل شده است . 


این مکان زیبا می تواند گردشگران علاقه مند به سفر در تاریخ ترکیه و موزه و افرادی که به ساحل و دریا علاقه مند هستند جذاب باشد . 


در ضمن این حمام از بخش های مختلف و متفاوتی مانند اتاق گرم ، اتاق سرد ، اتاق خنک و اتاق مخصوص لباس پوشیدن و سیستم گرمایش قدیمی تشکیل شده است و همچنین اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که به این منطقه رفته و این حمام دیدنی را از نزدیک ببینید . 

 

حمام رومی ها

 

مسجد تکلی مهمت پاشا 


یکی دیگر از مکان های دیدنی برای گردشگران تور آنتالیا مسجد تکلی مهمت پاشا است و گردشگران زمانی که به دیدن این مسجد زیبا می آیند می توانند از برج ساعت که دقیقا در کنار این مسجد است دیدن کنند و به اصطلاح با یک تیر دو نشان بزنند . 


این مسجد در منطقه کالیچی شهر آنتالیا و در قرن 18و در دوران امپراطوری عثمانی توسط تکلی مهمت پاشا ساخته شده است ، این مسجد دارای گنبد های کوچک و بزرگ با یک مناره بسیار بلند است و یک گنبد اصلی است که با سه گنبد دیگر احاطه شده که هر یک در سمت شرق ، غرب و جنوب قرار دارند و در فضای داخلی مسجد پنل های کاشی کاری شده که با ایات قرآنی تزیین شده اند به چشم می خورد .

 

مسجد مهمت  

 

غار بلدیبی


غار بلدیبی یکی از تفرج گاه های زیبای سواحل آنتالیا به حساب می آید و این غار در 38 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا و 15 کیلومتری شهر کمر در منطقه بلدیبی قرار گرفته است و این غار می تواند به دلیل وجود درخت های نارنج ، کاج و چشم انداز کوهستانی و طبیعت بکر و زیبا گردشگرانی که به طبیعت و پاده روی علاقه مند هستند را به خود جذب کند . 


در این غار آثاری مربوط به دوران ماقبل تاریخ و نقاشی های از انسان ، الهه مادر و حیوانات وجود دارد و با گذشت زمان این غار توانسته ظاهر قدیمی و زیبای خود را حفظ کند که همین امر موجب بازدید فراوان گردشگران شده است . 

 

غار بلدیبی

 

دروازه هادریانوس 


یکی از برجسته ‌ترین و به‌عبارتی مهمترین و زیباترین بنای کلاسیک از طاق نصرت و تاریخی شهر آنتالیا دروازه هادریانوس است این دروازه با دیوار های مرمری دور تادور این شهر را فرا گرفته و بخشی از دیوار باستانی و تنها دروازه ورودی است که دارای 8 ستون و دو برج گرانیتی است .


این دروازه توسط روم باستان ساخته شده است این دروازه در ابتدا  دارای دو طبقه بوده اما امروزه به دلیل گذر زمان تنها بخش پایینی آن باقی مانده است .

 

دروازه هایدیروس

 

آمفی تئاتر آسیندوس 


آمفی تئاتر آسیندوس در 155 سال بعد از میلاد و در زمان امپراطوری رومی ها ساخته شده است ، این آمفی تئاتر در 40 کیلومتری آنتالیا و در 8 کیلومتری شهر سریک قرار دارد و این آمفی تئاتر یکی از قدیمی ترین آمفی تئاتر های دنیاست و دارای محوطه وسیع و دلبازی است که 15000 تماشگر را می تواند در خود جای دهد . 


آمفی تئاتر آسیندوس یکی از بهترین و زیبا ترین بناهای ساخته شده به سبک رومی است و به دلیل همین زیبایی و شکوه در سال 2015 میلادی نامش در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفت . 

 

آمفی تاتر

 

 

در آخر مسیر سبز برای شما و گردشگران تور آنتالیا سفری شاد و مهیج آرزومند است .



تور های توصیه شده توسط مسیر سبز برای این مقاله

تور آنتالیا

تور استانبول

تور آنکارا