سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهنگ و آداب و رسوم مردم آنتالیا

فرهنگ و آداب و رسوم مردم آنتالیا

 

آنتالیا یکی از کهن ترین شهرها قاره آسیا است که به دلیل نزدیکی به دریایی مدیترانه و برخورداری از آب و هوای خوب همیشه مورد توجه دولت ها و حکومت ها بوده است به طوری که در 100سال پیش از میلاد مسیح این شهر زیبا مورد توجه امپراطوری روم قرار گرفت و جزئی از این امپراطوری شد و در دوران سلجوقیان به عنوان پایتخت این حکومت شناخته شد تمام این موارد به فرهنگ غنی و این شهر کمک کرد و به دلیل قدمت تاریخی این شهر است که گردشگران می توانند کاملا فرهنگ ترکیب شده شرقی و اروپایی آنتالیا را کاملا احساس کنند البته خصوصیات کلی ترک ها بیشتر مانند مردمان شرقی است تا اروپایی . 

 

با مسیر سبز همراه باشید تا شما گردشگران تور آنتالیا را با فرهنگ ها و رسوم مختلف و زیبا مردم این کشور آشنا سازیم . 

 

غذاهای ترکی به خاطر تنوع در طعم و رنگ به عنوان بهترین غذاهای جهان در جایگاه سوم قرار دارند

آشنایی با فرهنگ مردم آنتالیا

آنتالیا شهری است که توانسته مذهب های چون اسلام ، مسیحیت و یهودیت را در خود جای دهد اما لازم به ذکر است که بیشتر مردم آنتالیا مسلمان هستند و فرهنگ و سنت آنان از باورها و اعتقادات قوی مذهبی ، اسلامی آنان نشات می گیرد و همچنین اغلب مردم آنتالیا به زبان ترکی صحبت می کنند و تعداد کمی از آنان با زبان ها کردی و عربی صحبت می کنند و ضمنا به دلیل رفت و آمد گردشگران در این شهر تاریخی و زیبا تعداد کمی از مردم آن به زبان های انگلیسی و روسی نیز مسلط هستند . 


آنتالیا از مردمان بسیار خون گرم و مهمان نوازی تشکیل شده است که به ظاهر و پاکیزگی خود بسیار اهمیت می دهند و در صحبت و رفتار با گردشکران و بازدیدکنندگان از نهایت احترام و ادب برخوردارند . 


آنتالیا به عنوان شهری که دارای غنی ترین فرهنگ و تاریخ است دارای رقص های باستانی بی شماری است که در زمینه های متعدد و متنوعی چون تولد ، ازدواج ، مرگ ، بذر افشانی و برداشت محصول می باشد که با آوازهای مخصوص در مناطق روستایی این شهر برگزار می شود . 


 هر کدام از این رقص ها مختص یک مکان و یک روستا می باشد و حتی لباس های آنان برای هر رقص متفاوت است که در طول سال ها دست نخورده باقی مانده است ، یکی از این رقص های باستانی که همواره مورد استقبال مردم بومی قرار می گیرد رقص ارینتال یا شکم است که توسط زنان فامیل در هنگام وضع حمل یک زن با حرکات موجی شکل برگزار می شود ، این رقص زیبا نماد آفرینندگی زنانه ، زیبایی و شکوه است . 

 

آشنایی با فرهنگ مردم آنتالیا


آداب و رسوم مردم آنتالیا

در شهر تاریخی آنتالیا خانواده ها و مردم احترام زیادی برای افراد سالمند و مسن قائل هستند به طوری که در هنگام ملاقات روبوسی دست افراد مسن و بزرگترها و چسباندن دست به پیشانی یکی از رسوم فراموش نشدنی احترام گذاشتن به حساب می آید . 


ضمنا مردم شهر آنتالیا هیچ وقت با انگشت به کسی اشاره نمی کنند چرا که این کار را نشانه بی ادبی می دانند . 
در شهر آنتالیا دید و بازدید از اقوام و شب نشینی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ، مردم شهر آنتالیا به دلیل میهمان نوازی از ساعت ها ی اولیه عصر شروع به برگزاری میهمانی می کنند و تا ساعت ها به آن ادامه می دهند و نکته جالب توجه این است که اگر میهمان زود میهمانی  را ترک کند صاحب خانه ناراحت می شود و این رفتار را نشانه نارضایتی از میهمانی می داند . 


یکی دیگر از آداب و رسوم زیبا مردم آنتالیا نحوه  برگزاری مراسم ازدواج آنان است در این مراسم تمام دختران مجرد فامیل نام خود را درون کفش عروس می نویسند و اگر در پایان مراسم اسم آن ها درون کفش نباشد به این معنی است که به زودی آنان نیز ازدواج خواهند کرد . 

 

آداب و رسوم مردم آنتالیا


فرهنگ غذایی مردم آنتالیا

یکی از جشنواره های مهم آنتالیا که هر ساله نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند جشنواره ها و مراسم غذا آنتالیا است که در مدت 18 روز در این شهر زیبا برگزار می شود که در آن انواع غذاهای سنتی مانند کوفته توسط مردم محلی طبخ و مصرف می شود . 


غذاهای شهر آنتالیا به دلیل تنوع در رنگ ، طعمی منحصر به فرد و فوق العاده و مواد اولیه عنوان یکی از بهترین غذاهای جهان را به خود اختصاص داده و به همین دلیل توانسته جایگاه سوم در غذای جهان را به دست آورد و شاید به همین دلیل است که غذاهای آنتالیا مورد استقبال گردشگران و بازدید کنندگان اروپایی ، خاورمیانه ای ، آفرقایی و آسیایی قرار می گیرد . 


عمدتا غذاها شهر آنتالیا به دلیل نزدیکی این شهر زیبا به سواحل مدیترانه شامل انواع محصولات دریایی مانند ماهی ، میگو ، صدف و کالاماری است که به دلیل استفاده از انواع ادویه ، چاشنی ، مواد اولیه و تازه و دورچین های مناسب دارای عطر و طعم فوق العاده و خاص است و به همین دلیل توانسته نظر بسیاری از علاقه مندان به غذاهای دریایی را به خود جلب کند . 


البته لازم به ذکر است که شهر آنتالیا به جز غذاهای دریای دارای غذاها مشهور و معروفی از قبیل  کباب ها ترکی مختلف مانند کباب دونر ، کوفته ، سوپ و آش های گوناگون مانند کوربا ، سیب زمینی پخته با طعمی متفاوت و تکرار نشدنی به اسم کومپیر و دلمه نیز می باشد که توانسته توجه همگان را به خود جلب کند . 


مردم شهر آنتالیا عاشق طبخ و صرف غذا هستند و از این موقعیت به عنوان زمانی برای کنار هم بودن و صحبت کردن با هم استفاده می کنند و ضمنا فرهنگ غذایی این شهر شگفت انگیز ریشه در فرهنگ غذایی عثمانی دارد و غذاهای آن اغلب از غذاهای خاورمیانه نشات می گیرد و همچنین مردم آنتالیا بیشتر از مواد غذایی مانند زیتون ، سس های مختلف و ترکیبی ، روغن زیتون ، گوشت مرغ و گوساله ، سبزیجات استفاده می کنند و ضمنا مردم شهر آنتالیا علاوه بر علاقه فراوان به غذا به نوشیدنی نیز بسیار علاقه دارند و به آن اهمیت می دهند به طوری که مردم شهر آنتالیا در انتهای غذای خود حتما از چای ، قهوه ترک به همراه شیرینی استفاده می کنند . 

 

فرهنگ غذایی مردم آنتالیا

در آخر مسیر سبز برای شما گردشگران تور آنتالیا سفری شاد و لذت بخش را آرزومند است 

تور های توصیه شده توسط مسیر سبز برای این مقاله

تور آنتالیا

تور استانبول

تور آنکارا